tisdag 20 juni 2017

Titti – en liten övning med vattenfärg

Jag är verkligen inte världsmästare med vattenfärg / akvarell. Här är ett försök att göra det som jag vill, nämligen lära mig behärska denna enkla teknik. Det är ju världens enklaste teknik; pensel, papper, färg och vatten. Men sen ska man få till resten också. En bra bild utan en massa fel som kommer sig av att man inte har övat tillräckligt. Där befinner jag mig nu. Jag måste öva för att komma nån vart. Detta är ett första försök. Först en skiss, sen en tuschteckning på papper, första lagret färg och sist en mer bearbetad bild med lite detaljer.

titti_01skiss Titti_01BW
Titti_01flat Titti_01detail

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Måla i stället för att teckna

Jag ska träna på att måla, inte teckna, ett tag. Skillnaden mellan måla och teckna är inte alltid uppenbar, men jag uppfattar det så här. Nä...